Står det skit om dig på internet?
14/4, 2010 kl. 21:57Du har säkert roat dig att söka på ditt namn på Google, för att se vad som står om dig. Om inte, så är det dags att göra det. Läs den här artikeln så förstår du varför.
Vi är alla säljare. Vi säljer in oss redan som barn. Hur gör barn när de frågar om godis i matvaruaffären? Gör de det en gång? Nej de gör det många gånger. De har en fantastisk säljteknik. Söka jobb handlar också om att sälja sig själv, du säljer dig till din blivande partner också! Du bör vårda ditt varumärke och eftersom 1,5 biljoner människor använder internet varje dag så kan det få stor betydelse vad som står om dig.
Låt oss säga att du äger en firma. Någon tänker använda din tjänst eller köpa en produkt. Det första personen gör är att söka information på internet. De söker på firmanamnet, du som person och produkten. Kunden köper ingen produkt eller tjänst om det står negative eller tveksamma saker om dig, även om det är falsk information. Kunden köper dig i första hand och nu börjar du se vart det här leder, hoppas jag.
Du bör se till att äga de två första sidorna på Google. Här är ett exempel. Tiger Woods känner alla till för...hans skandal. Sök på hans namn på Google och ni kommer att se att hela första sidan finns bara positiva och sportsliga om honom. De som sköter hans marknadsföring har gjort ett bra jobb. Nu finns verktygen för oss vanliga människor att verkligen styra vad som syns på internet. Det som en gång läggs ut finns alltid där, men det går att knuffa undan det långt ner.
De flesta som använder Google för att söka information tittar i regel på första sidan och kanske sida två. Därför är det din uppgift att se till att du gör ett bra intryck! En teknik som används är sökmotoroptimering (SEO) som går ut på att se till att sökmotorerna (ex.Google) hittar det du och/eller andra skriver om dig. Det finns flera fantastiskt enkla metoder att skapa ett gott rykte. Det viktiga för dig är att få din verksamhet att växa. Ett första steg är att kolla ditt rykte, det sprider sig snabbt.
Denna artikel är publicerad på ReklaMedia via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!