Vill du åstadkomma en reell förändring i människors attityder och beteenden – oavsett om det handlar om att utveckla kundservicen på företaget eller hur ni bemöter varandra internt – så måste du få med deltagarnas känslor i utbildningen. Du måste få dem inspirerade och engagerade för att göra dem motiverade.

Att faktiskt få ”träna kundmöten” ger bättre resultat än att bara höra någon berätta om hur man bör göra. Att få jobba med frågorna kring medarbetarskap, attityder och beteenden tillsammans med sina kollegor, är mycket effektivare än höra chefen predika medarbetarskapspolicyn från en Powerpoint.

Upplevelse leder till inlevelse.
De senaste åren har vi hjälpt våra kunder att genomföra rader av chefs- och medarbetardagar på
teman som ”Våra värderingar”, ”Våra strategiska mål” ”Våra framgångsfaktorer” och inte minst
”Vårt medarbetarskap”. Och vi vågar påstå att alla dessa event definitivt kan sättas upp på
utbildningskontot. Effekterna har verkligen blivit att företagen flyttat fram positionerna, med nya
kunskaper och nya, gemensamma målbilder i hela organisationen.

Allt oftare får vi också i uppdrag att genomföra mer renodlade medarbetarutbildningar för våra
kunder, i ämnen som till exempel värdskap och kundbemötande. Vi kombinerar då den klassiska
föreläsningsformen med de möjligheter som upplevelsebaserad kommunikation ger till inspiration,
engagemang och inlevelse hos deltagarna. Kort sagt: vi bedriver utbildning med inbillning.

Om du känner att ni också har behov av att ta nästa steg för att utveckla gemensamma kunskaper
och målbilder i företaget, så är du välkommen att höra av dig. Tillsammans kan vi ta ut ”kursen” för
ditt team, din avdelning eller för hela din organisation.
Du når oss som vanligt på telefon 026-10 27 00, eller via http://www.brinc.se

Hälsningar
Brinc Relations