Därför borde ju idealet för slutkunderna vara en byrå som kan tillhandahålla bägge lösningarna. I och med den nya versionen av publiceringssystemet (CMS) Yodo 3.0 kan vilken reklambyrå som helst genom en dags utbildning utöka sina affärsområden och då även titulera sig webbyrå. Genom detta kan de erbjuda sina kunder det bästa av två världar. Slutkunden får en och samma leverantör av bägge tjänsterna och byrån får övergripande kontroll och inflytande i verksamhetens hela kommunikationsprocess.

– Jag började själv koda hemsidor 1996, berättar Joe Formgren, en av grundarna till Yodo och delägare genom reklambyrån Precis Reklam i Gävle. Med nya Yodo kan vem som helt med grundläggande grafiska kunskaper enkelt bygga en modern, lättadministrerad responsiv hemsida med en unik design. Det är endast fantasin som begränsar och vill man så finns det ett stort antal färdiga mallar man enkelt kan utgå ifrån. Det är ju både kul och en fantastisk styrka att parallellt kunna bygga upp en verksamhets grafiska profil och ta fram förslag till både folder, säljstöd och hemsida samtidigt.

Grunden i publiceringssystemet Yodo är prisvärda hemsidor som alla ligger på en gemensam kärna. Funktionen är helt webbaserad och plattformsoberoende. Systemet utvecklas hela tiden och i månadsabonnemanget ingår förutom hosting av hemsidan även löpande utveckling, support och service. Utifrån behov kan sedan kunden bygga ut kommunikationsplattformen med funktioner (moduler) som Nyhetsbrev, Display (digital signage) eller en komplett Webbshop med e-handelslösning.

– Vi har producerat mängder av hemsidor baserat på Yodo som vi utvecklat tillsammans med start för nästan 10 år sedan, berättar Henrik Dahl, programmerare och delägare. Men det verkligt stora lyftet av systemet har kommit nu i och med den nya versionen. Vi har lyft över och renodlat alla gemensamma funktioner så att var och en enkelt kan få en skräddarsydd lösning. Från det lilla enmansföretaget som vill ha en kostnadeffektiv hemsida till större verksamheter som enkelt vill kunna administrera allt avseende kommunikationen, publikt såväl som internt, med intranät och informationsskärmar anpassat för både kunder och personal.

Med den standardiseradiserade publiceringsplattformen Yodo behöver inte heller slutkunden vara bunden av sin webbyrå utan kan själv enkelt administrera allt innehåll liksom att överlåta arbetet med det grafiska innehållet till den de anser vara mest lämpad.

Samarbetspartners sökes
Är ni en reklambyrå som även vill bli webbyrå? Vi söker nu samarbetspartners till Yodo.
Som partner erhåller ni återförsäljaravtal vilket genererar intäkter utöver det egna arbetet.
Under en dags utbildning skapar ni er nya hemsida och kanske även en egen kunds hemsida samtidigt.

Kontakta Joe Formgren eller Henrik Dahl för mer information:
http://yodo.se/contact

Några hemsidor skapade i Yodo:
http://yodo.se/pages/view/referenser

PS. Har ni en gammal och omodern hemsida? Men en bra reklambyrå – tipsa dem då om att de kan bygga er nya moderna, sökmotoroptimerade, responiva hemsida direkt i Yodo.