Telecom Valleys grundteknik, som bygger på växelsystemet MX-One från Aastra
(före detta Ericsson Enterprise) med cirka 2 500 anknytningar, passar iTell perfekt
då deras utrustning också baseras på en Ericssonplattform. Systemen kan därmed
enkelt integreras.

– Dessutom finns en bra kundstruktur att bearbeta och utveckla. iTell kommer
på sikt att både spara tid och pengar vad gäller den pågående expansionen i
Sverige, säger Roger Gudmundsäter, vd för iTell.

Totalt har Telecom Valleys nya nätgrupperade växelsystem möjlighet att ansluta
närmare 60 000 anknytningar inom fast-, mobil- och IP- telefoni.

– iTells och Telecom Valleys växelsystem kommer att sammanlänkas, vilket
då skapar ett av Sveriges största privatägda växelsystem inom telefoni som
tjänst.

Det finns en enorm utvecklingspotential som gynnar kunderna då vi
tillsammans kan erbjuda fler och betydligt mer avancerade tjänster, avslutar
Roger Gudmundsäter.

Telecom Valley har ett hundratal kunder i varierande storlek, varav Bollnäs och
Söderhamns kommuner är de största.

Om iTell
iTell erbjuder telefoni som tjänst – företag får möjlighet att enkelt outsourca det totala telefonibehovet avseende svarstjänst, kundtjänst,telefonväxlar, hänvisning-
och billingsystem samt mobilalösningar mm.

iTell grundades 2002 och förser per idag över 23000 användare med olika former av telefonitjänster.

Totalt arbetar 50 heltidsanställda på kontoren i Hofors och Kista.

iTell är ett av Sveriges mest snabbväxande företag och blev utnämnd till Gasellföretag
av Dagens Industri 2007 och 2008.

För mer information vänligen kontakta:

Roger Gudmundsäter, vd, iTell:
tel: 08-522 89 000, e-mail: rg@itell.nu

Arne Kåby, vd, Telecom Valley AB:
tel: 070-813 84 50, e-mail: arne.kaby@telecomvalley.se

http://www.itell.nu