-Vi här i södra Norrland har förstås också kämpat på inom vår region, förklarar Anders.
Vi har en starkt decentraliserad organisation, som ger närhet till kunderna. Kunden kan lätt nå sin kontakperson och våra specialister.
Dessutom har vi 4 rejäla kundservicecenters i Sverige med extra resurser vid behov.

-Personalen och inte minst chaufförerna är mycket motiverade! Det är ett gott arv från f d Bilspedition, där de normer som gäller arbetet i terminal såväl som på väg, höggs i sten. T ex delaktighet i det gemensamma ansvaret för kundens och företaget ägodelar.

-Vi kan också glädja oss över den lyckade installationen av de nya dockningsstationerna, som ger förbättrad arbetsmiljö och energibesparing.
Samtidigt som vi eliminerar risken för att godset kan påverkas utifrån! avslutar Anders Andersson på DB Schenker i Gävle.

Ta gärna kontakt med Anders och hans medarbetare:
DB Schenker
Utmarksvägen 29
Box 713, 801 26 Gävle
026-15 87 00
anders.andersson@dbschenker.se
http://www.dbschenker.com